Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Útoky na hate-free podniky nebyly asi idiot-free

Asi bych to potřeboval nějak lidsky vysvětlit, co je na společnosti bez nenávisti a předsudků tak hroznýho, že to někoho zvedlo od počítače, a od nadávání v diskuzích na FB přešel od virtuální duševní onanie k reálnýmu vandalismu.

Mně to prostě hlava nebere. To, že se provozovatelé poškozených podniků hlásí k mottu, myšlenkovýmu proudu, který hlásá jen to, že předsudky a nenávist do naší společnosti nepatří, vadilo někomu natolik, že jim to musel velice hrdinně a civilizovaně „vytmavit?“ 

Nemůžu si pomoct, jsem asi fakt „hlópé“(jak se u nás takovým říká), ale nějak mi uniká význam a směr té brutální radikalizace českejch internetů poslední dobou. Troufnu si říct, že mi neuniká příčina. To je docela jasný – čelíme ( rozumíme EU, Čekija zatím moc ne ) bezprecedentní situaci a kvůli masivní vlně uprchlíků i MOŽNÝMU ohrožení naší kultury (zatím totiž nebyli zpozorováni uprchlíci s ponožkama v sandálech, haha:). Někteří křičí, že už je to tady, že na základce v Dolní lhotě se vyučuje islám a že jim uprchlíci vypili lahváče z lednice. Někteří říkaj: „willkommen“ a snaží se uprchlíkům pomoct a dost možná naivně nečekaj nic zlýho na oplátku. Prezident Sjednotitel  se sice snaží situaci uklidňovat, kudy chodí, ale ani to nezabírá. Neříkám, že pravda je tam nebo tam, čert ví, nejspíš je někde úplně jinde.

Co bych ale vážně potřeboval vysvětlit / nakreslit / zahrát maňáskovým divadlem je logika lumenů jako jsou ti(ten?), co zaútočili na hate-free podniky. Jak chtějí tihle lidi chránit naši ohroženou kulturu a civilizaci tím, že útočí na jejich bytostné základy – respektování odlišných názorů, svobodu projevu, úctu k právům jednotlivce a k zákonům?!? To, že do Evropy míří statisíce uprchlíků, snad někoho opravňuje, aby se choval jako hovado a nadával a vyhrožoval ostatním? Pokaždé když někomu vynadám do sluníček a pravdoláskařů nebo hůř, tak se vrátí jeden Syřan nebo Afghánec domů? Takhle to funguje? To, že někomu pomaluju hanlivejma nápisama fasádu podniku, ukazuje, jakej jsem pašák a vlastenec? Takovejch vlastenců bylo ve třicátých letech plný Německo. Ubránila se snad Británie Hitlerovi tím, že si Britové mezi sebou šli po krku? Nemyslím si...

 Asi je za tím nějakej vyšší plán, kterej fakt nechápu, protože „su móka,“ ale takhle navenek to fakt nevypadá, že by to nějak extra fungovalo – teda to nadávání a vyhrožování spoluobčanům, uprchlíci to nějak nechtěj reflektovat, neboco. Nebo taky možná jenom Zuckerberg, když dorazily první gumový čluny k evropským břehům, vydal pár milionům uživatelů permit chovat se jak dacani...

Těžko říct a je mi z toho dost smutno, když vidím, jak lidi na netu ztrácej zábrany a soudnost a některým narušeným to přešlo i do reálu. Já se totiž v psychologii moc nevyznám, ale ten(nebo ti?), co počmáral ty podniky, byl stoprocentně debil – o tom žádná. Otázka je, jestli se i my ostatní musíme nutně mezi sebou takhle nízce a tupě nenávidět a nerespektovat, nebo se v duchu demokratických principů a blablabla tatíček Masaryk a tak...prostě se k sobě nechovat jak hovada.

Takže mějte den plný sluníčka, nebo běžte s konvičkou na zahrádku, co já vím, ale hlavně se k sobě chovejte, prosím vás, jako lidi.

Autor: Jan Matuška | středa 27.4.2016 8:00 | karma článku: 14,19 | přečteno: 1234x
  • Další články autora

Jan Matuška

Březen 2018 na facebookovém profilu Jiřího Ovčáčka – letmá analýza

Mám oficiální stránku tiskového mluvčího prezidenta ČR(ne, opravdu ne ten fake profil) ve sledovaných a občas mě docela překvapí, co vše je tímto kanálem komunikováno.Proč jsem překvapen?

3.4.2018 v 17:21 | Karma: 23,24 | Přečteno: 734x | Diskuse| Politika

Jan Matuška

Proč jsem to hodil Milošovi

Tak já sem hlavně volit nechtěl. V prvním kole jsem nebyl. Mně politika nezajímá, jsou to všici zloději a tuneláři ty politici: Sobotka, Kalousek, Moravec, Topolánek, Horáček, Klaus, Ruml, aj Bohdalka, všici.

9.2.2018 v 10:25 | Karma: 26,59 | Přečteno: 1418x | Diskuse| Kultura

Jan Matuška

Miloš Zeman recenzuje knihy - Díl první: Ústava České republiky

Moji milí občané, tedy vy, co jste mne volili. Už několikrát a opakovaně jsem byl svědkem toho, jak novinářská žumpa a Sörösem placená lumpenkavárna nařkli mé voliče z primitivnosti a nevzdělanosti.

25.7.2017 v 17:37 | Karma: 15,81 | Přečteno: 484x | Diskuse| Kultura

Jan Matuška

Můj proslov - 17.5. akce Je to na nás, Brno! Proč? Proto!

Sešlo se nás sice míň než minulý týden, ale stálo to za to, a narozdíl od Babišových lajků na FB, nikdo z přítomných nebyl fake. Níže moje řeč a děkuju moc všem, kteří přišli!!

17.5.2017 v 19:40 | Karma: 16,18 | Přečteno: 936x | Diskuse| Politika

Jan Matuška

Můj proslov z brněnské akce proti Babišovi a Zemanovi

Kam jinam, než na Babišův web dát můj proslov z akce proti němu? Akce se vydařila, je fajn vědět, že se lidi nebojí dát najevo svoji nespokojenost se stavem věcí. Samozřejmě, že nás navedl Kalousek a platil to Soros, koblihu?

10.5.2017 v 20:12 | Karma: 28,51 | Přečteno: 1797x | Diskuse| Politika
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Počasí v Česku opět ovlivní saharský prach. Vytvoří oblačnost, sníží teploty

28. dubna 2024  7:47

Počasí v Česku v neděli opět ovlivní saharský prach. Vytvoří oblačnost, se kterou nepočítaly...

Co v EU prosadili čeští europoslanci? Nabíječky i Erasmus, připomínají se

28. dubna 2024

Premium V Bruselu a Štrasburku proběhlo v týdnu velké loučení. Ve stávajícím složení se totiž europoslanci...

Děti na Haiti cestou do školy překračují mrtvoly. Misie z USA líčí praktiky gangů

28. dubna 2024

Premium Od spolupracovnice MF DNES v USA Co mi vyprávěli po telefonu známí z Haiti, k nimž tam jezdím: školy a obchody se řídí podle toho,...

Zastřelili ho, pomočili a pověsili. Jak vznikla fotka mrtvého Mussoliniho

28. dubna 2024

Seriál Doufal, že uteče a i s milenkou dožije v bezpečí. To by se však víc než dvě dekády nesměl chlubit...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

  • Počet článků 113
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2180x
Politicky nekorektní a nekonkrétní. Přes den průměrný řadový občan, po nocích bojuju převlečený za artyčok se zločinem.