Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Mé politicky korektní dětství

Velkou část mého dětství prožila naše rodina vskutku idylicky. Rodičové se o naší rodině vyjadřovali jako o první skutečně liberální rodině v České republice. Sice jsem nevěděl co to znamená, ale byl jsem na to hrdý. Tatínek pracoval tehdy na nějakém ministerstvu, které bylo dle jeho slov tím nejdůležitějším úřadem v republice. Maminka byla v domácnosti i když při hovorech s kamarádkami se vyjadřovala, že pracuje jako household manager na full time. Já i moje sestra a bratr jsme navštěvovali soukromé školy, já základní a mí sourozenci střední.

Otec byl v té době v mých očích udatným rytířem moderní doby, protože na tomto ministerstvu, jak říkal, poskytoval ochranu potřebným před bílým rasismem a privilegovaností. Této práci byl zcela oddán a v duchu tohoto přesvědčení nás i vychovával. S úsměvem na rtech a slzou v oku vzpomínám jak mi četl na dobrou noc paragrafy z antidiskriminačního zákona, nebo přidal vlastní vyprávění o tom jakou máme smůlu, že jsme se narodili jako příslušníci rasové většiny, která jen překáží Evropě v její cestě za liberální budoucností. Toto mne vždy velmi rozesmutnilo a vždy jsem se snažil, abych se vymanil z nezvratného osudu budoucího rasisty a utiskovatele.

Už jako dítko sotva uvyklé školní brašně jsem se snažil nezapadnout mezi své vrstevníky hanebného evropského původu. Nejednou jsem vyrazil na hřiště do parku u naší vily s tvářemi zamazanými hnědým krémem na boty, abych vypadal aspoň trochu jako Rom(o nichž mi otec vyprávěl tak krásné věci, že jsem nabyl přesvědčení, že s těmito andělskými bytostmi si ani nezasloužím sdílet stejný stát). Jindy jsem si z čtvrtky tvrdého papíru vystříhal jarmulku a z babiččiny paruky ustřihl dva prameny a izolepou přilepil ke spánkům. Celá odpoledne jsem trávil i před místní mešitou zdravíc kolemjdoucí „sallám alejkum“ s černobílým kostkovaným šátkem kolem krku a s načerno obarveným mikulášským vousem pod bradou. Opravdu jsem se za svůj bělošsko-kolonizátorský původ.

Musím ale říct že otcova tvrdá liberální výchova také nebyla pořád jen samý med. Dodnes vzpomínám jak jsem strýčka Františka jednou označil jako tlustého, místo abych použil korektního výrazu „prostorově výrazný.“ V tatínkovi by se v tu chvíli krve nedořezal a za trest mi okamžitě zrušil předplatné Romano Hangos a na týden mi zakázal postávání před mešitou.

Tato idyla ale skončila. Několik měsíců chodil tatínek domů čím dál nervóznější a pořád mumlal něco o „volbách“ a taky, že to nedopadne dobře. A pak to přišlo, tatínek přišel o práci na ministerstvu a z týdne na týden jsme se museli odstěhovat z naší vilky v prominentní čtvrti do činžáku v čtvrti plné Romů a „pracovně pasivních občanů.“ Jakou já z toho měl tehdy radost! Konečně jsem tak blízko mé oblíbené menšině! Radost netrvala dlouho. V našem domě to nevábně zapáchalo a naši sousedé z řad andělských bytostí mých dětských snů se ani trochu nevěnovali hře na housle, tanci ani kolářství, ale převážně hlasitému křičení, alkoholu a hracím automatům. Úplně jsme liberalismus opustili asi v ten moment, kdy bratr přišel domů se zkrvaveným obličejem a s tím, že si od něj jeden ze sousedů „nevratně vypůjčil“ mobil a peníze a maminka se sestrou byly v přilehlém parku „překvapivě pomilovány.“

Autor: Jan Matuška | středa 9.3.2011 16:30 | karma článku: 35,17 | přečteno: 2204x
  • Další články autora

Jan Matuška

Březen 2018 na facebookovém profilu Jiřího Ovčáčka – letmá analýza

Mám oficiální stránku tiskového mluvčího prezidenta ČR(ne, opravdu ne ten fake profil) ve sledovaných a občas mě docela překvapí, co vše je tímto kanálem komunikováno.Proč jsem překvapen?

3.4.2018 v 17:21 | Karma: 23,24 | Přečteno: 734x | Diskuse| Politika

Jan Matuška

Proč jsem to hodil Milošovi

Tak já sem hlavně volit nechtěl. V prvním kole jsem nebyl. Mně politika nezajímá, jsou to všici zloději a tuneláři ty politici: Sobotka, Kalousek, Moravec, Topolánek, Horáček, Klaus, Ruml, aj Bohdalka, všici.

9.2.2018 v 10:25 | Karma: 26,59 | Přečteno: 1418x | Diskuse| Kultura

Jan Matuška

Miloš Zeman recenzuje knihy - Díl první: Ústava České republiky

Moji milí občané, tedy vy, co jste mne volili. Už několikrát a opakovaně jsem byl svědkem toho, jak novinářská žumpa a Sörösem placená lumpenkavárna nařkli mé voliče z primitivnosti a nevzdělanosti.

25.7.2017 v 17:37 | Karma: 15,81 | Přečteno: 484x | Diskuse| Kultura

Jan Matuška

Můj proslov - 17.5. akce Je to na nás, Brno! Proč? Proto!

Sešlo se nás sice míň než minulý týden, ale stálo to za to, a narozdíl od Babišových lajků na FB, nikdo z přítomných nebyl fake. Níže moje řeč a děkuju moc všem, kteří přišli!!

17.5.2017 v 19:40 | Karma: 16,18 | Přečteno: 936x | Diskuse| Politika

Jan Matuška

Můj proslov z brněnské akce proti Babišovi a Zemanovi

Kam jinam, než na Babišův web dát můj proslov z akce proti němu? Akce se vydařila, je fajn vědět, že se lidi nebojí dát najevo svoji nespokojenost se stavem věcí. Samozřejmě, že nás navedl Kalousek a platil to Soros, koblihu?

10.5.2017 v 20:12 | Karma: 28,51 | Přečteno: 1797x | Diskuse| Politika
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Další případ zpožděné dodávky zbraní. Česká firma se soudí na Ukrajině

26. dubna 2024

Premium Vztahy mezi Českem a Ukrajinou nejsou vždycky idylické. Svědčí o tom soudní spor, na který narazila...

Světlušky mění válčení ve městech. Nové drony snížily počet padlých Izraelců

26. dubna 2024

Premium Jen několik decimetrů velký přístroj může znamenat revoluci městské války: minivrtulník, který...

Dva ruští vojáci se doznali k trojnásobné vraždě na Ukrajině

25. dubna 2024  23:07

V okupované části Chersonské oblasti na jihovýchodu Ukrajiny zadrželi dva ruské vojáky, kteří se...

Architektonickou cenu EU získal univerzitní pavilon, blízko byla i ostravská galerie

25. dubna 2024  21:23

Studijní pavilon Technické univerzity v německém Braunschweigu se stal vítězem prestižní...

  • Počet článků 113
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2180x
Politicky nekorektní a nekonkrétní. Přes den průměrný řadový občan, po nocích bojuju převlečený za artyčok se zločinem.